dimarts, de gener 16, 2007

Discurs

Fragments del discurs que pronuncià l'alcalde de Vilabertran el dia que es va inaugurar oficialment el blog. Diu així :

« Els llibres i els escrits ens transmeten moltes i grans veritats, i el blog és molt d'elogiar per aquest patrimoni d'instrucció i de saviesa

» Però no n'hi ha prou de llegir-lo per a tornar-se savi; cal també que els estudiosos siguin capaços d'ajudar els de fora, tant amb les seves paraules com amb els seus escrits

» Per aquest motiu, el meu avi Josep es va dedicar de ple a llegir els Escrits dels nostres avantpassats, i n'adquirí un gran coneixement, de manera que es va sentir en l'obligació de compondre un escrit d'instrucció i de saviesa

» Sou convidats, doncs, a llegir aquest llibre en aquest blog amb benevolència i atenció

» Sigueu indulgents sempre que pugui semblar que, malgrat els esforços, no s’hagi estat prou afortunat per a traduir amb tota la força algunes de les expressions de l'original : una cosa dita en l’idioma original, quan la traduïm a una altra llengua, no conserva sempre la mateixa força : la seva traducció, doncs, té notables diferències respecte a l'original

» L'any primer del regnat d’en Maragall, vaig arribar a un lloc i, durant la meva estada allí, vaig trobar a l’explorer aquest blog que té tant de valor educatiu i em vaig sentir obligat a emprendre el treball de traduir-lo amb diligència

» Durant la meva estada vaig passar moltes hores de vetlla i de dedicació a fi de poder acabar el blog i publicar-lo, per a ús d'aquells qui, lluny de la seva pàtria, es proposen d'aprendre a viure conforme a... ( il·legible : llenguatge htlm )

» Tota saviesa ve de ... ( il·legible, també ) ... sempre »

4 Comments:

Blogger Mingu Manubens Bertran said...

En la redacció d'una norma jurídica o d'un contracte, si un té una idea clara d'allò que vol regular, s'adona que, al final, el text ha de contenir aquelles paraules que ha escollit i no unes altres..

Això mateix deu passar, encara més accentuadament, si del que es tracta és de donar expressió a un algorisme -un mecanisme lògic que hagi de produir uns resultats. El llenguatge de programació haurà d'emprar unes proposicions que, en bona mesura, hauran de ser aquelles que ha triat el programador i no unes altres..

I, potser m'equivoco, però jo diria que si un volgués expressar quina cosa és la veritat, de quines substàncies es composa la saviesa, ho hauria de fer amb un to i unes maneres de dir -la mateixa saviesa les hi demana- que també haurien de ser aquelles i no unes altres..

Per això, després de la primera sorpresa, no m'ha estranyat gens, Santi, que el net de Sira hagués fet servir un llenguatge tan proper, tan 'confonible' amb el teu

1:20 a. m.  
Blogger Mingu Manubens Bertran said...

Bon dia !

Voldria dir que mai he redactat una norma jurídica ni tampoc he tingut oportunitat "d'emprar proposicions": de programar no en sé. També que les "substancies de la saviesa" es una "manera de dir" que em fa posar vermell. I també que ahir estava cansat però que avui ja he tornat a les meves sabates..

7:20 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Bon dia

Un que passava mentre feia una sortida d’impressora del discurs de l’alcalde i del nogensmenys interessant comentari que el segueix, després de veure de cua d’ull — tafaner, ell — de què anaven aquell parell de fulls que acabava d’imprimir m’ha fet el seguent comentari :

« Sembla que els qui aquí parlen ho fan com responent a una mena de promesa — una promesa infinita — que els ha estat donada i que és més forta que ells mateixos :

“Abocaré aigua sobre el país assedegat, correran rierols per la terra eixuta. Abocaré el meu esperit damunt els teus fills, beneiré els teus plançons, i creixeran entre l'herbei, com els salzes vora els corrents d'aigua”

Sembla que hagin sentit en el seu interior paraules d’una intensitat com la d’aquestes

No trobes ? És curiós ! Tu hi has estat a Vilabertran ? »

7:51 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Bon dia

Vaig oblidar d'afegir un comentari que el "tafaner" d'ahir també em va fer

Va dir arran d'aquest "tornar a les sabates" :

« Hölderlin té una bona frase : "En el lloc on ets, tu no ho saps" »

7:39 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home